Kampagne for HK kommunal
Jeg har her leget med en kampagne for fagbevægelsen – i dette tilfælde HK kommunal.
Fagbevægelsen mister medlemmer og har svært ved at få fat i de unge. De ved ofte ikke hvad fagbevægelsen kan gøre for dem. og hvor vigtige de er i kampen for bedre arbejdsvilkår, løn og mange andre ting.
Ofte ved folk heller ikke, hvor få penge det koster at være medlem i en fagforening. Det kan være meget små beløb i forhold til hvad unge bruger på tøj og kaffe på en måned. Dette er omdrejningspunktet for denne kampagne.
Denne version er kampagnen er særlig tiltænkt de sociale medier. Det kan være svært at få opmærksomhed på Facebook og Instagram og det skal være tydeligt at kampagnen er tiltænkt de unge, så udtrykket skal ikke være for støvet. Måske forbinder de unge HK med noget gammeldags og kommunalt, så det skal gøres aktuelt. Jeg har lavet andre versioner af kampagnen, som er mindre farverige, da der kan være mange forskellige del-målgrupper, som kampagnen skal ramme.
Kampagnen er udført som et personligt kreativt projekt.
Roll-ups til brug ved events, messestande og på uddannelsesinstitutioner
3 kampagne annoncer / plakater
Kampagnen leger med ordspil som
"Klædt på eller påklædt"
"Har du bukserne på i dit arbejdsliv? eller har du bare bukser på?
"Bukser eller backup"
Annoncerne kan indrykkes i magasiner.
Velkomstgave eller kampagne merchandise
Termokoppen er tænkt som en velkomstgave i HK kommunal eller som kampagne merchandise. Det kan også være en præmie på de social medier, når HK kommunal annoncerer. Hvis ideen er at de unge skal spare penge på deres dyre café-kaffe, hvad er så mere oplagt end at få en termokop, så man stadig kan få sin daglige koffein men bare lavet derhjemme.
Sedlen til venstre kan ligge nede i koppen.
Plakat
Plakaten skal synliggøre hvilke 11 ting som HK kommunal tilbyder – altså det man kan få i stedet for 11 kopper kaffe.
Banner annonce
Webbanner
Leaderboard 728 x 90 pixels
Animeres i animate